כביש 6 בין סומך לבית העמק יהפוך לכביש אגרה

צבי טסלר No Comments on כביש 6 בין סומך לבית העמק יהפוך לכביש אגרה

ועדת הכלכלה אישרה את החלטת הממשלה: כביש 6 יוארך ממחלף סומך עד בית העמק ככביש אגרה. על רקע הבלבול בתשלום בין זכייני הקטע המרכזי למקטע חוצה צפון, הודיע היו"ר ביטן שיקדיש דיון מיוחד לטיפול בנושא

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (שלישי) את החלטת הממשלה להאריך את כביש 6 צפונה. זאת בהתאם לחוק כבישי אגרה, שקובע כי הממשלה רשאית להחליט על קטעים נוספים של כביש ארצי ככביש אגרה, באישור ועדת הכלכלה.

רפרנט תחבורה באגף החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל, הסביר כי בחודש שעבר קיבלה הממשלה את החלטה מספר 654, לפיה הקטע שבין מחלף סומך למחלף בית העמק יהיו כבישי אגרה (למעט הקטע בין מחלף סומך למחלף אבליים) – קטע באורך של 22 ק"מ. עוד הוסיף ששתיאל כי הוקמה ועדת מכרזים שתפרסם בקרוב את החלק הראשון במכרז. לדבריו, בתחילת 2024 צפוי להתפרסם החלק השני של המכרז, לאחר שוועדת הכלכלה תאשר את תקופת הזיכיון וגובה האגרה.

ח"כ אברהם בצלאל ביקש התייחסות באשר לקנסות הרבים שאנשים משלמים על הנסיעה בכביש 6 חוצה צפון, מאחר ולא ידעו שמדובר בחברה שונה מהחברה המפעילה את הקטע המרכזי של כביש 6. "מדובר בכ-36 אלף איש שחוב של שקלים בודדים תפח והגיע לאלפי שקלים והם מתמודדים עם עיקולים", אמר. ששתיאל התייחס לכך וציין כי הבעיה היא אכן בלבול בין מפעילי הקטעים השונים, ואמר כי הכוונה היא לחייב גם את הזכיינים בקטעים הצפוניים וגם את הזכיין בקטע המרכזי להשתמש באפליקציות תשלומים, דבר שכבר קיים בקטע הצפוני.

היו"ר ביטן אמר כי לא יעכב את אישור הבקשה בשל כך, אך הבהיר כי בכוונתו לקיים דיון נפרד בנושא. "אני לא מוכן שאנשים ישלמו סתם בגלל טעות שלא ידעו למי צריך לשלם", אמר. הוא הוסיף וביקש כי המכרז יכלול כביש עם שלושה נתיבים לכל כיוון ותאורה, וקרא ללמוד מניסיון העבר. כאמור, בתום הדיון אושרה הבקשה בתמיכת היו"ר ביטן וח"כ בצלאל.



0 תגובות